Publikationendatenbank

Detailansicht Treffer

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Bell, Courtney A.; Schweig, Jonathan; Castellano, Katherine E.; Klieme, Eckhard; Stecher, Brian M.:

Titel:
Instruction

Quelle:
In: OECD (Hrsg.): Global teaching InSights Paris : OECD Publishing (2020) , 114-245

URL des Volltextes:
https://www.oecd-ilibrary.org/education/global-teaching-insights_c6d9c218-en

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Sammelband (keine besondere Kategorie)

Schlagwörter:
Internationaler Vergleich, Chile, Kolumbien, England, Deutschland, Japan, Spanien, Mexiko, China, Mathematikunterricht, Instruktion, Unterrichtspraxis, Qualität, Unterrichtsmaterial, Kognitives Lernen, Unterrichtsgespräch, Leistungsanspruch, Problemlösen, Bewertung, Feed-back, Unterrichtsbeteiligung, Unterrichtsbeobachtung, Schüler, Lehrer, Befragung, Fragebogen


Abstract(original):
What does teaching look like? What practices are most impactful? By directly observing teaching in the classroom, this study trialled new research methods to shed light on these key questions for raising student outcomes around the world. This report provides a detailed account of classroom management, social and emotional support, and instructional practices in the classrooms of eight countries and economies, drawing upon the observation of lesson videos and instructional materials, the analysis of teacher and student questionnaires, and the measurement of students' cognitive and non-cognitive outcomes. (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Bildungsqualität und Evaluation

Notizen: