Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Forschung

Publikationendatenbank

Treffer anzeigen

Autor:
Clemens, Iris:

Titel:
Education and Women:
About Castes, Marriage Markets and the Illusion of Destructuralism

Quelle:
In: Trends in Bildung - international (TiBi), (2006) 13

URL des Volltextes:
http://www.pedocs.de/volltexte/2012/5083/pdf/tibi_2006_12_Clemens_Education_and_Women_D_A.pdf

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
Zeitschriftenaufsatz

Schlagwörter:
Bildung, Bildungsbeteiligung, Soziale Benachteiligung, Soziale Herkunft, Sozialstruktur, Reproduktion, Bildungsniveau, Ehe, Frauenbildung, Deutschland, Indien


Abstract(englisch):
Education is generally coupled with very high expectations, on the individual level as much as regarding sozio-economical development. In contrary the article discuss some unintended and potentially problematic consequences of education such as its influence on marriage decisions and social exclusion. Starting from observations in India, research results on the conherency between formal education and the decision for a marriage partner in Germany will be discussed.


DIPF-Abteilung:
Bildung und Kultur; Bildung und Kultur

Notizen:

zuletzt verändert: 11.11.2016