Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Publications

Publikationendatenbank

show results

Autor:
Hocker, Julian:

Titel:
Visualization for text mining in the digital humanities
Empowering researchers to use advanced tools for text mining

Quelle:
In: Gäda, Maria;Trkulja, Violeta;Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding information spaces Glückstadt : Hülsbusch (2017) , 308-314

Serie:
Schriften zur Informationswissenschaft, 70

URL des Volltextes:
http://isi2017.ib.hu-berlin.de/ISI_17_ONLINE_FINAL.pdf#page=309

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
4. Beiträge in Sammelwerken; Tagungsband/Konferenzbeitrag/Proceedings

Schlagwörter:
Benutzerfreundlichkeit, Visualisierung, Data Mining, Geisteswissenschaften, Digitalisierung, Forscher, Qualitative Forschung, Textanalyse, Computerunterstütztes Verfahren, Tool, Konzeption


Abstract(original):
In this PhD thesis, a visual interface for text analysis and text mining in the digital humanities (DH) will be developed. Text analysis is a crucial task in the DH, but advanced text mining technologies like topic modeling or clustering are difficult to use for most researchers. My work bridges this gap using visualizations. To ensure an adequate usability of visualizations for epistemological practices, the visualizations will be realized with researchers in an agile and participatory approach. (DIPF/Orig.)


DIPF-Abteilung:
Informationszentrum Bildung

Notizen:

last modified Nov 11, 2016