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Autor:
Schmidt-Braul, Ingo-Eric M.; Kopp, Botho von:

Titel:
Armenia.

Quelle:
In: Hörner, Wolfgang et al. (Ed.): The education systems of Europe Dordrecht : Springer (2007) , S. 35-51

Sprache:
Englisch

Dokumenttyp:
Monographieauszug; Sammelwerk/Sonstiges

Schlagwörter:
Bildungswesen, Schulsystem, Geschichte, Bildungsreform, Innovation, Sozioökonomische Lage, Lehrer, Sozialstatus, Schule, Familie, Organisation (Struktur), Bildungsrecht, Bildungsfinanzierung, Bildungsverwaltung, Steuerung, Bildungsfinanzierung, Bildungsstandard, Qualität, Bildungsprogramm, Vorschulerziehung, Primarbereich, Sekundarbereich, Sekundarstufe I, Sekundarstufe II, Sonderschule, Berufsbildung, Tertiärer Bereich, Hochschulbildung, Armenien


Abstract(englisch):
This study of the education system of Armenia is part of the handbook "The education systems of Europe" which presents an analytical description of the education systems of all European countries, following common guidelines. The study begins with the historical and socio-cultural background of the Armenian educational system which is followed by the description of the organizational and administrative context of the current education system. The next stepis the functioning of the current education system, beginning with a structural overview and followed by an analysis of the different levels of the education system, including, as a separate chapter, post- secondary and tertiaryeducation. The country study ends with an analysis of current issues and opens perspectives for further development. A diagram illustrating the structural scheme of the Armenian educational system is part of this article. (DIPF/Orig./Kie.)


DIPF-Abteilung:
Steuerung und Finanzierung des Bildungswesens

Notizen:

last modified Nov 11, 2016