Logo: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung

Institut

Prof. Dr. Hendrik Drachsler

  Drachsler Leitung

Leitung

Educational Technologies

Informationszentrum Bildung

Solmsstraße 73-75
60486 Frankfurt am Main

069-24708-870

ZHJhY2hzbGVyQGRpcGYuZGU=

Zur Person

Aktuelle Arbeits- und Forschungsschwerpunkte

  • Learning Analytics
  • Personalisation Technologies
  • Recommender Systems
  • Educational Data
  • Mobile devices and their applications in the fields of Technology-Enhanced Learning and Health 2.0.

Publikationen und Vorträge

Publikationen in der Datenbank des DIPF

Ausgewählte Publikationen

  • Greller, Wolfgang; Drachsler, Hendrik: Translating learning into numbers. In: Journal of Educational Technology & Society, 15 (2012) 3 , 42-57
  • Drachsler, Hendrik; Greller, Wolfgang: Privacy and analytics – It's a DELICATE issue. A Checklist for Trusted Learning Analytics. Best Paper award. In: Association for Computing Machinery (Hrsg.): Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK '16), Edinburgh. United Kingdom – April 25 - 29, 2016 New York, NY : Association for Computing Machinery (2016) , 89-98
  • Drachsler, Hendrik; Verbert, Katrien; Santos, Olga C.; Manouselis, Nikos: Panorama of recommender systems to support learning. In: Ricci, Francesco; Rokach, Lior; Shapira, Bracha (Hrsg.): Recommender systems handbook New York, NY : Springer (2015) , 421-451.
  • Jivet, I., Scheffel, M., Drachsler, H., and Specht, M. (2017). Awareness is not enough. Pitfalls of learning analytics dashboards in the educational practise. 12th European Conference on Technology-Enhanced Learning. Tallinn, Estonia, 12-15 September 2017.
  • Scheffel, Maren; Drachsler, Hendrik; Kraker, Joop de; Kreijns, Karel; Slootmaker, Aad; Specht, Marcus: Widget, widget on the wall, am I performing well at all? In: IEEE Transactions on Learning Technologies, 10 (2017) 1 , 42-52
  • Di Mitri, Daniele; Scheffel, Maren; Drachsler, Hendrik; Börner, Dirk; Ternier, Stefaan; Specht, Marcus: Learning pulse – A machine learning approach for predicting performance in self-regulated learning using multimodal data. In: Wise, Alyssa; Winne, Phillip H.; Lynch, Grace; Ochoa, Xavier; Molenaar, Inge; Dawson, Shane; Hatala, Marek (Hrsg.): Proceedings of the Seventh International Learning Analytics & Knowledge Conference (LAK '17), Vancouver, British Columbia, Canada - March 13 - 17, 2017 New York, NY : Association for Computing Machinery (2017) , 188-197
  • Fazeli, S., Drachsler, H., Bitter-Rijpkema, M., Brouns, F., van der Vegt, W., Sloep, P. B., (2017). User-centric Evaluation of Recommender Systems in Social Learning Platforms: Accuracy is Just the Tip of the Iceberg. IEEE TRANSACTIONS ON LEARNING TECHNOLOGIES.

Meist zitierte wissenschaftliche Artikel

Ausgewählte Präsentationen

Mitgliedschaften und weitere Funktionen

zuletzt verändert: 21.09.2017