Dr. Annika Wilmers

  Wilmers

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

International Cooperation in Education

Informationszentrum Bildung

Rostocker Straße 6
60323 Frankfurt am Main

069-24708-735

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Projekte

Publikationen

Zur Person

Seit 2009
Mitarbeit im IZ Bildung des DIPF, Arbeitsbereich International Cooperation in Education (ice) und Metavorhaben Digitalisierung im Bildungsbereich (Digi-EBF)
2007 – 2008
Referentin des Vizepräsidenten an der Hochschule Reutlingen
2006
  • Promotion im Fach Neuere Geschichte an der Universität Tübingen zur internationalen Friedensbewegung während des Ersten Weltkrieges
  • Deutsch-französisches Studium der Neueren Geschichte, Mittelalterlichen Geschichte und Neueren deutschen Literaturwissenschaft an der Eberhard-Karls-Universität Tübingen und der Université de Provence, Aix-en-Provence

Ausgewählte Vorträge

Ausgewählte aktuelle Vorträge

  • Wilmers, A., Waffner, B. (13. Oktober 2021). School education in a virtual space: between damage control, school development and innovation. Presentation at the 18. International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA), 13.-15. Oktober, 2021 (virtuelle Konferenz).
  • Wilmers, A., Gaussel, M., Hafsteinsdóttir, E. (9. September 2021). Symposium on Review Processes and Open Science Strategies: Case-Studies from European Countries (Germany, France, Iceland, Great Britain). European Conference on Educational Research of the European Educational Research Association (EERA), Universität Bern/ Online-Konferenz, 6.-10. September 2021.
  • Wilmers, A. (29. April 2021). From the global to the school level: Linkages and contradictions between the international youth climate protests and the school context. Paper in the highlighted Session: Global discourse on youth citizenship and participation. Annual Conference of the Comparative International Education Society, 25. April – 2. Mai 2021, Seattle/ Online-Conference.
  • Wilmers, A., Ylimaki, R., Abs, H. J. (6. September 2019). Historical foundations of public education in the nation state and how these foundations challenge public education today. Paper im Symposium Public Education at the Crossroads in Germany, the United States, and Canada, European Conference on Educational Research (EERA), Universität Hamburg, 2.-6. September 2019.
  • Wilmers, A., Anda, C. (5. September 2019). Designing review processes – the German case. Critical review studies in digital education. Paper in der Panel Discussion Designing ongoing review processes: between systematic approaches and new challenges. European Conference on Educational Research (EERA), Universität Hamburg, 2.-6. September 2019

Aktuelle Arbeits- und Forschungsschwerpunkte

  • Mitarbeit im Schwerpunkt International Cooperation in Education
  • Koordinatorin im Metavorhabens Digi-EBF und Leitung der institutsübergreifenden Arbeitsgruppe Critical Review
  • Forschungsprojekte mit transatlantischem Fokus; Netzwerk zu Migration und Flüchtlingsfragen in Deutschland und den USA
  • Strategiebeauftragte des DIPF für den Bereich Systematic Review und Koordinatorin der Arbeitsgruppe Systematic Review
  • Mitarbeit im EU-Netzwerk eippee (Evidence Informed Policy and Practice in Education in Europe)
  • Europäische und internationale Bildungspolitik

Funktionen in Gremien und bei Zeitschriften

  • Mitglied der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
  • Mitglied der American Educational Research Association (AERA)
  • Mitglied der Comparative and International Education Society (CIES)
zuletzt geändert 26.11.2021